perjantai 30. marraskuuta 2012

Perjantain (muumi)peikko pyllistelyt


Tulin just Vilmalta kuuen tunnin höpöttelyn jälkeen - ehtihän siinä jo vähän väsähtääkki, kun pitkän koulupäivän päätteeksi vaihettiin kuulumisia vähän enemmän pinnan alta ja laulettiin pari kolme tuntia SingStaria putkeen (ja mie voitin, hahaa!). Vilman luona mulla on jotenki toinen koti, koska vietin melkein koko kakkosluokan siellä ja olin niiden perheessä niinku ottotyttö - aina mukana kaikessa ja Vilman pikkuveljetki aina halus multa niiden yskänlääkkeet ja semmoset. Harmi, ku en oo vaan muistanu kaikessa kiireessä käyä useammin... Mutta oli aivan huippua - pitkästä aikaa tällanen perjantai! :)
          Meillä oli tänään peruskoulun viiminen uskonnon koe, johon oli hirmuset paineet. Onneksi se kuitenki meni hyvin - lukuunottamatta sitä ekaa tehtävää, jonka kusin täysin - ja esseekin oli siitä aiheesta, minkä parhaiten alueesta osasin eli Raamatun eettisistä periaatteista. Siellä mie oon siis kirjotellu Kymmentä käskyä yms. ulkoa paperiin ja meinannu unohtaa aviorikokset. Mulla oli tänään myös aika terkkarille mittaustarkkailuihin, joissa todettiin kaks hyvää juttua ja yks huono. Huono asia oli se, että en oo kasvanu milliäkään edellisestä tarkkailukäynnistä, mutta hyviä asioita oli se, että en oo tällä kertaa kutistunukkaan entisestään ja oon kaiken lisäksi tosiaan laihtunukki! Hirmu ylpeä oon itestäni, vaikka siis en tässä oo mitenkään laihuttamassa tai mitään - kukapa teini-ikänen perustyttö ei ilahtuis laihtumisesta? Muuta erikoista koulussa ei oikeastaan ollu, samaa vanhaa ennen viikonloppua.

Huomenna en oo jättämässä kouluhommia rauhaan, vaikka onki eka "vapaa viikonloppu" pitkään aikaan - mulla on nimittäin tiistaina peruskoulun viiminen fysiikan koe, enkä tajua niistä asioista hölkäsen pöläystä. Meinaan siis mennä melkein heti herättyäni minun kummitädin luokse, joka sitte selittää mulle asiat mitä ihmeellisimmillä tavoilla taas, mutta niin, että mie ymmärrän ne taas. :)
          En tiiä muuten, kuinka moni huomas kuvista päättelemällä jo sen, että oon käyny kampaajalla - oikeastaan jo tiistaina. Minun pehkosta lähti melkonen määrä senttejä latvoista pois, mutta parempi niin, ku että kuljettaisin hamppukasaa mukanani joka paikkaan - eiköhän tää järjetön hiustenlähtömäärä oo jo tarpeeksi! Ja kyllähän nuo kasvaa takasi edelliseen mittaansa vielä joku päivä - lyhkäsiin en nimittäin aio palata, eikä nää semmoset vielä onneks ookkaan!

Nyt kuitenki untenmaille, että huomenna jaksaa miettiä powereita ja amppeerimittareita. Kauniita unia, oman kullan kuvia höyrylaivoja ja -junia!
Koska multa ei ainakaan omaa kultaa löydy :(

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti