maanantai 24. joulukuuta 2012

Koska meillä on joulu, juhla armas lapsien


Meinasin alunperin tehä teille päivä kuvina -postauksen joulusta, mutta koska kumminkin mulla oli tänään vähän semmonen ajaton päivä, jolloin mentiin eikä meinattu ilman kelloa, joten se ois ollu vähän vaikeaa. Kuitenkin aattelin selittää, mitä tänään tuli tehtyä!
            Heti herättyä sain olla nopeasti kittaamassa kahvit masuun, koska me lähettiin heti yheksitoista hautausmaalle käymään Papan haudalla ja joillain yleisellä ristillä, jonne kaikki voi viedä kynttilöitä. Sieltä kun tultiin kotiin, niin joulupuuroa ootellessa katottiin Lotan kanssa Lumiukko, joka kyllä tuo joulumielen heti! Syötiin joulupuuro (josta en vieläkään tykkää yhtään, hyi!), jonka jälkeen istuin koneella tykkäillen kaikkien joulupäivityksistä Facebookissa siihen asti, että me mentiin joulusaunaan. Saunan jälkeen alko hullu laittautuminen ja pöydän kattaminen.

Joskus viien tai puoli kuuen aikaan meille tuli minun isovanhemmat ja Mummin miesystävä syömään jouluruokaa. Minun lemppareita ruuista on porkkanalaatikko ja graavilohi, sekä tietenki kinkku! Oon kuulema joskus pienenä syöny niin paljon porkkanalaatikkoa, että minun nenästä tuli kellertävä... Puoli kasin aikaan Pukki kolkutteli ovella ja tuli jakamaan meille lahjoja - taietaan olla harvoja perheitä, joilla käy Pukki, vaikka nuorin lapsista on vähintään minun ikänen... Lahjojen jakaminen jatku ilman Pukkia loppujen lopuksi ja lahjoista tulee sitte huomenna videolla esittelyä!
Loppuilta menikin istuessa joulutortuilla, höpötellen Lotan kanssa ja istuen koneella jutellessa kavereitten kanssa, mitä kaikki oikein sai lahjoiksi.

Nyt kumminki lähen kattomaan Adelen keikkaa ja syömään porkkanalaatikkoa! ;)
Oikein hyvät joulut vielä kaikille

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti