tiistai 11. kesäkuuta 2013

Rindom ja nimet ihan ilman viivoja


Minun identiteetti on saanu tänään kaks törkeää kolahusta. En myönnä, että edes toinenkaan niistä ois minun oma vika, koska ne ei todellakaan ole. Ensimmäinen kolahus sattu sillon, kun sade loppu ja aloin tekemään sen houkuttelemana vohvelssoneita. Epäonnistuin. Se oli ehkä elämäni eka kerta, kun epäonnistuin missään leivonnassa (jos ei oteta huomioon niitä pakastemuffinsseja, jotka tuli liekehtivinä mikrosta ulos). Mulla melkein vielä hävettääkin, koska kuka, joka osaa tehä mudcaken täydellisenä kerta kerran jälkeen, voi epäonnistua vohveleissa. Siis ihan tavallisissa vohveleissa.
        Minusta on myös aika mielenkiintosta, että ekaa kertaa elämässäni minun etunimien kanssa on tullu jonkulaista väärinkäsitystä. Koska sukunimi on vähän hassu (lue: ruotsinkielinen), sen väärinkirjottamiseen oon jo ehtiny tottua, mutta minun etunimet ei todellakaan ole väliviivalla, niinku matkavakuutuskortti haluaisi. Annaviivamaria (Anna-Maria) ei kuulosta kivalta. Anna Maria on sitte asia erikseen. Viivat voi tunkea ihan sanonko minne.

Onneksi identiteettikolahdukset lieventyy, kun huomaa tallustelevansa taskut täynnä joululahjaksi saamaa karkkia (oon edelleen aika pro hukkaamaan kaikkea) ja omistavansa laatikollisen muumimukeja (ja yhden minun oman taideteosta kantavan mukin), joista minun mielestä kyllä ihan hyvin voi vaikka joulunakin juoda kahvit.

Työpäivän saldo: paljonpaljon naurua, hyvää seuraa (kiitos Jennin ), kylmää pitsaa mikrottomuuden johdosta, kummitustarinoita ja niiden aiheuttamia säikähtelyjä, "Oho mitenkäs se nyt noin!" -lausahduksia, päiden siirtelyä ja kadonneiden kuvien metsästelyä, vaikka ne olivatkin siellä, missä pitikin.

2 kommenttia:

  1. Huh miten paljon muumimukeja, oikein itkettää noita katsellessa, haluan haluan haluan! Kauanko oot kerännyt noita :) ?

    http://sirujee.blogspot.fi ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. vuosia en osaa sanoa, mutta niin kauan, ku muistan! tuo vihreä pikku myy on minun eka ja se oli mulla käytössäkin kaakaomukina siihen asti, että sen valmistus lopetettiin ja äiti hyllytti sen keräilyarvokkuuden takia. mutta sen verranhan nuita on, että yhtään ilmestynyttä ei oo välistä jätetty! nyt kuitenki aattelin lopettaa, että minun keittiöön sitte joskus mahtuu muitaki astioita, ku muumimukeja :)

      Poista