maanantai 16. kesäkuuta 2014

Kirkkokauneutta


Tällä hetkellä minun käyrä on aika korkealla, mutta yritän silti kirjottaa niistä kauniista eilisistä hetkistä, kun käytettiin meillä pitkin kevättä vieraillutta varusmiestä eilen Rovaniemen kirkossa viimisillä lomillaan. Joskus kaheksan aikaan tajuttiin, että se paikka on jääny näyttämättä, jollon hypättiin auton kyytiin melkein heti ja lähdettiin käymään siellä - tunnin päästähän tilaisuus ois ollu jo ohi ja kirkko jääny näyttämättä. Tuntu hassulta käydä jossakin oman kaupungin paikassa turistityylillä - mulla oli järkkäri kaulalla ja kirkon opasta tuli hyödynnettyä kysymyksiin vastauksia hakiessa useampaan otteeseen (vaikka äiti ties kyllä puolet kaikista oppaan infoista, koska on itekki ollu aikoinaan oppaana siellä). Käytiin myös pyörimässä viereisellä vanhalla hautausmaalla, missä oli hautoja 1800-luvun alulta alkaen - en ite ollu aikasemmin ees tienny tuosta paikasta kirkon nurkalla, joten oon kyllä onnellinen tuosta pienestä sunnuntaikäveleskelystä.

Nyt on kuitenkin varusmiesvierailut ohi, enkä tiiä, millon tuotakin ihmistä näkee seuraavan kerran - vielä tänä vuonna vai monen vuoden päästä? Ohi on pian myös minun kesälukiotaival - halleluja sille - koska huomenna on ruottin kuuntelu ja ylihuomenna sitten varsinainen koe. Muutaman päivän hassua juhannuslomaa juhlistaakseni palkitsin itteni kolmella uudella pokkarilla ja minusta tuntuu, että ne luettuani voisin tehä jonku näköstä kirja-arvostelua, jos vaan muistan (ja saan ne kirjat luettua). Lukemisen sijasta minun piti tänä kesänä kirjottaa yhtä kirjotuskilpailua varten, mutta tällä hetkellä tuntuu, että kesä lipuu käsistä nopeampaa, mitä sen oli tarkoitus. Onneksi oon saanu kuitenkin kuviskoulun päättötyötä varten kolme neljästä mallista hommattua ja yhden kanssa kuvaillaan juhannuksen jälkeen.

ps. minusta on väärin, että koko maailma pysähtyy jalkapallon takia...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti