sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Minä ja kauneudenhoito on melkoinen tabu

...mutta tässä sitä sitten taas ollaan, tekemässä jonkinlaista miten naamani näyttää minulta -postausta ihan teille asti, eikä vain ajatuksissa. En oo koskaan ollu mikään hullu meikkifriikki, enkä oikeastaan vieläkään tiedä, mitkä meikit on hyviä ja mitkä ei - oon vaan meikkifriikin isosiskon antamiin kaavoihin kangistunu tyttö, jonka meikit yleensä tulee äitin Oriflame-tilauksilla tietämättä ollenkaan, mitä sieltä lopulta tulee. Multa oltiin kuitenkin kysytty ylipäätään muotipostauksia (tyylipostaus tulee erikseen tässä lähiaikoina), niin päätinpä toteuttaa sitten tämän, että voin aina linkata tämän sitä kaipaaville.
Myönnän, kysyin vähän apua Lotalta tämän tekemisessä - oon oikeasti ihan avuton näissä jutuissa...



Pesen siis kasvoni Oriflamen Mattifying Foaming Gelillä ennen meikkaamista ja päivän päätteessä pestessäni meikit pois. Se sopii rasvaiselle- ja sekaiholle. Lisäksi poistan meikkejä Oriflamen all-over make-up removerilla.



Mulla on ilmeisesti sekaiho: se on tosi kuiva, mutta rasvottuu tosi helposti ja finnejä syntyy kyllä myös. Rasvaan naamaani aina aamulla ja illalla kasvojenpesun jälkeen tuolla Oriflamen Moisturising Day Creamilla. Oon vasta saanu tuon ja tää on omasta mielestä tähän mennessä mulle sopivin naamarasva.


Kun rasva on kuivunu, laitan naamaani Lumenen Natural code -sarjan Matt Makeup -meikkivoidetta (sävynä 10. Vanilla), joka on kuulema ainoa Suomessa myytävä meikkivoide, joka sopii minun ihonväriin - oon nimittäin aika kalpeaa tyyppiä. Meikkivoiteen jälkeen laitan samaan sarjaan kuuluvaa Lumenen meikkipuuteria tuollaisella H&Mltä ostetulla poskipunasiveltimellä (en osannu ostaa puuterisivellintä, niin ostin vahingossa tuommosen - on silti hyvin toiminu!).
Kuvassa minä ihomeikkien jälkeen.




Meikkivoiteen ja -puuterin jälkeen laitan silmiin rajaukset. En hirmusen vahvoja rajauksia tee, enkä edes koko yläluomen pituudelta. Enkä ossaa tehä mittään kissamaisiakaan! Mutta teenpä kuitenkin, vaikka joskus saatan jättää rajaukset kokonaan pois. Vaikka en hirmusesti minkään meikin laadusta ossaa sanoa, niin mulla vähän ärsyttää, että rajaukset leviää päivän aikana luomelle, vaikken silmiä kummoisesti hankaiskaan.



Minun ripset on vähän sitä tyyppiä, että ne sojottaa minne sattuu tai suoraa eteenpäin ilman taivuttamista, joten harvemmin jätän taivuttamisen pois. Ripsentaivuttimet on Oriflamelta. Ripsareita laitan kahta yleensäkkin, vaikka kiireessä saatan jättää toisen laittamisen pois. Oon huomannu, että kun laittaa kahta eri ripsaria, niin ripset näyttää pidemmiltä ja tuuheammilta. Ekana laitan aina Oriflamen Wonder lash mascaraa, joka erottelee ripsia ihan kivasti. Sen jälkeen Oriflamen Giordani Gold -sarjan Volume delight mascaraa, joka on vähän tummemman mustempi ku tuo Wonder lash.


Mulla on talvella tosi kuivat huulet ja oon melkein koko ajan rasvaamassa niitä. Tykkäsin käyttää Oriflamen Tenderiä, mutta sen loppuessa päätin käyttää tuon ihan perus vaseliinin loppuun. Jos joku ei oo vielä huomannu, käytän aika paljon huulipunia myös verrattuna muihin minun ikäsiin. Mulla on neljää erilaista huulipunaa, vaikka enempikin kelpaisi - toisaalta, eipä ole hirveästi valinnan vaikeutta.
           Tuon kirkkaan punaisen tapauksen ostin Englannista kielikurssilla ollessani. Se on Maybellinen Color sensational -huulipuna, väriltään 530 Fatal red. Vähän kammottaa se, että löydänkö tuollasta Suomesta, koska tuo täydellisyys alkaa olla lopussa! Mustahylsyinen huulipuna - jonka perään joku on joskus kysellyt - on myös kotoisin Englannista. Se on Barry M -merkkinen ja sävynumero on 147. Ostin tuon minun 9. luokan päättäreitä varten, koska mulla on sitä päivää varten myös saman väriset korkkarit ja kynsilakka, mutta oon sortunut käyttämään sitä jo nyt harvoina ja valittuina päivinä. Pinkki huulipuna metallihylsyssä on minun uusin huulipuna, jota löytyy multa tämän postauksen kuvistakin, ja se on Oriflamelta Neo Chic -sarjaa sävynä Bright Pink. Ja tuo toinen pinkki on myös Oriflamen, tosin Veryme -sarjan Vibrant Peach -sävyinen.


Tässäpä sitten näkyy ennen-jälkeen kuvaa. Ja kyllä, mullakin on naamassani finnejä, eikä minun iho ole muutenkaan täydellinen. Vaikka pystyn laittamaan blogiinkin asti kuvan, missä mulla ei ole ollenkaan meikkiä, enkä ole muokannu epäpuhtauksia pois, niin mielummin muokkaan ne, koska vaikka en sinänsä häpeä niitä, minusta kuvat näyttää paljon nätimmiltä ilman.


Viimeisenä muttei vähäisimpänä kaikki hiustenlaitto- ja hoitojutut ja suihkujuttuja, mitä käytän.
Vasemmalla kuvassa minun uusi Oriflamen Roses-suihkugeeli, Lime&Ginger-hoitoaine, Kiwi&Orange-shamppoo ja Swedish Spa Smoothing Face Scrub -kasvojenkuorinta-aine. Pesen yleensäkki sillä, mitä kaapista löytyy ja minkä Äiti mulle käteen seuraavaksi antaa, joten mulla ei oo minkäänlaista tietoa siitä, mitä mikäkin tökötti tekee minun hiuksille aina. Mutta tällä hetkellä käytössä nuo, myöhemmin jotkin muut.
       Oikealla ylläripylläri Oriflamen HairX-sarjan hiuslakka ja kosteisiin hiuksiin laitettava muotoiluvaahto, joita harvemmin käytän. Vieressä myöskin HairX-sarjaan kuuluva kuiviin (vissiin kosteisiinki soppii) hiuksiin suihkutettava hoitoaine, joka poistaa aika hyvin hiusten sähkösyyttä. Tuo pieni sini-valkoinen purkki on Herbinan suojaavaa lämpöseerumia, joka on myöskin aika vähällä käytöllä, koska en oo koskaan oppinu laittamaan sitä ja unohdan sen olemassaolonkin melkein joka kerta, kun sitä vois käyttää. Hiusten suoristimena mulla on Braunin vempain, jota lähinnä käytän hiusten kihartamiseen, koska kiharat on mun juttu ja omat luonnonkiharani tököttävät lähinnä minne sattuu.

Löysin myös joskus tekemäni meikkivideon - siis ihan sellaisen, missä näytän, miten meikkaan arkipäivänä - Youtubesta, että jos jotain kiinnostaa, niin tässäpä tulisi sekin:

2 kommenttia:

  1. Ihana postaus Anna!<3 Sain tästä muutamia hyviä vinkkejä! Itse en ole meikannut (paitsi käyttänyt ripsiväriä), mutta nyt tiedän miten saan nätin naaman aikaiseksi!:) Oot tosi nätti ja tykkään sun hiuksista, koska ne on niin luonnolliset!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha, hyvä jos tästä oli ees jollekki hyötyä! :D mutta kiitos ihana ♥

      Poista