torstai 11. huhtikuuta 2013

Raksi päälle - ohi on


Kohta saan taas vetää yhden päivän päälle sinisellä tussilla rastin - ohi, finito, loppu, tehty, eilinen. Huomenna on taksvärkkipäivä: ei koulua, ei kokeita. Silti minun on vissiin pakko sanoa joo koko talon lattioiden siivoukselle, vaikka minua houkuttelee hulluna tuunata vanhat farkut, tehdä kokonaan uusi paita, neuloa vuoden vanhoja ja kantapäähän jumittuneita villasukkia eteenpäin ja ehkä jopa leikata lisää "kattotiiliä" kuviksen lopputyötä varten (kattotiilet siis teen kartongista, jotka leikkaan ja kiharran erikseen). Viikonloppu taitaa mennä sitten kirjailijakansion parissa, koska oon edelleen ihan alkuvaiheilla ja deadlineen on alle kuukausi.

Oon tänään tehny peruskoulun viimisen "normaalin" enkun kokeen, joka minun mielestä meni ihan penkin alle. En ees muistanu, mikä lentäjä on englanniksi, vaikka oon tsiljoona kertaa lentäny ja kuullu sen muutenki. Ja kesken kokeen tuli myös kiva blackout koskien kokeen tärkeintä kielioppisääntöä, enkä oo ihan varma, miten mie kaikki semmoset kohat rustasin paperiin - toivottavasti oikein. Onneksi edessä on vielä valtakunnallinen, josko vaikka siitä tulis hyvä ja numero pysyis kohillaan.

Viime päivinä on kalenterissa ollu myös se hammaslääkäri, joka pilas minun päivän ilmottamalla elämäni ensimmäisestä paikkausajasta. Oon myös ollu kuviskoulussa saamassa filmitehtävän, sekä soittamassa paniikissa Sata salamaa iskee tulta bassolla, joka ei todellakaan ole minun juttu. Tänään höpöttelin myös pitkästä aikaa Kaisan kanssa yhen miittingin jälkeen.
Ainiin, ja olihan mulla ikäkriisikin.

ps. Lotta, en tee sinusta mitään näätäpostausta. Kukaan ei oo toivonu sitä. Mulla on vaan villasukat kesken.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti